fredag 10 april 2009

Av jord är du kommen

Lärde mig nåt nytt igår...

Ett av pappas Gutefår var på G att få lammungar. Härligt! MEN - En av bäbisarna hade felläge, mao att båda frambenen låg fel så hon kunde inte föda själv. Så jag fick hjälpa henne att få bäbisens framben i rätt läge så förlossningen kunde fullföljas.

Det här gör att jag känner mig ännu med kallad till att arbeta med sjukvård. Det kändes jättebra att få hjälpa de små liven till världen. Jag har vart med vid lammning och föling många gånger förut, men nu lever verkligen den lammungen (och troligtsvis hans bror och mamma också!) HELT tack vare mig!
Nu laddar jag om för ett fotojobb i häärligt väder! Kunde inte blivit bättre! =D

Så om man vänder på livscykeln...

Om man vid en avledning bryter handleden.. Kan man då säga att den avled?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar