tisdag 21 april 2009

In your dreams baby

Är människan beroende av drömmar? Nu menar jag inte de som hjärnan fixar fram själv under natten. Egentligen något man inte kan påverka utan de "drabbar alla". Fast vad betyder de egentligen? Ett spännande mysterium som triggat många forskare genom århundraden...


Men nu tappade jag tråden lite.. Jag funderade snarare över dagdrömmar... Man kan nog med säkerhet säga att alla människor drömmer, eller i alla fall fantiserar. Vad fantiserar du om? hehe.. jag ser nog hur du ler och rodnar lite! De va inte såna fantasier jag syftade på! ;)


Nej jag fundilerar om framtidsdrömmar...


Alla har väl en vision om hur de vill att deras liv ska te sig, både i stort och smått. Hur den perfekta tjejen plötsligt ringer, hur man får det där braiga jobbet eller drömbilen, drömboendet - you name it.


Men hur reagerar vi egentligen när vi inser att vi aldrig kommer få Det? Ger vi upp? Intalar oss att det KAN fortfarande gå eller spinner vi vidare på nya drömmar?


Jag är den sistnämnda... Nu när jag suttit i min halvrenoverade lägenhet i 3 år och drömt om hur vackert jag skulle kunna inreda så tröttnar min hjärna och börjar nu drömma om hur boendet efter denna lägenhet kan komma att se ut..!


Jag har en vision om hur jag vill att mitt liv ska se ut om sisodär 3 år, men det kommer ju ta minst 3 år att komma dit! Vad ska jag göra tills dess...?


Jag får la vänta...


over and out dreaming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar